Versturen van nieuwsbrieven na 1 oktober

Op 1 oktober 2009 treedt de nieuwe wetgeving omtrent e-mailcommunicatie in werking. Omdat dit invloed heeft op ieder bedrijf dat werkt met nieuwsbrieven, emailalerts of een andere vorm van e-mailmarketing is het goed om te weten wat dit voor invloed heeft op de organisatie.
Is úw website wel Google proof?

Iedereen kent, gebruikt en vindt informatie met Google. De webgebruiker is nu een aantal jaren gewend aan de zoekgigant en de laatste tijd blijkt dat het zoekgedrag zich aan het veranderen is. Zo kwam ik onlangs een arikel tegen van Jakob Nielsen die ik jullie als webprofessionals niet wou onthouden.
OpenID, wat is het én hoe werkt het?

Wie kent het niet, je wilt in een webshop waar je reeds eerder iets hebt gekocht een product kopen maar je bent je wachtwoord vergeten. Dit komt tegenwoordig steeds vaker voor aangezien er steeds meer websites komen waar je je kan registreren. Is het niet voor een webshop dan is het wel voor een forum of een emailaccount. Wellicht dat daar nu, met de opkomst van OpenID een permanente oplossing voor komt.
Investeren in Information Architecture

Deze week meldt het Financieel Dagblad dat maar 5% van ondernemend Noord-Nederland tevreden is over hun eigen site. Opvallend is dat 75% van de ondernemers zich onbegrepen voelt en daarnaast vinden ze (70%) dat de leveranciers zich strategischer moeten opstellen.